PA060591.jpg

Kiropraktikk for rytter

Kiropraktikk er en holistisk profesjon som bruker en manuell behandlingsform som fokuserer på nerve-, muskel- og skjelettsystemet. Kiropraktikkbehandling hjelper kroppen til å fungere bedre! Hvorfor gå (og ri) med smerter og skjevheter når det ikke er nødvendig? Hestefolk er så gode til å ta vare på hestene sine. Nå syns vi bak Hest og Rytter Klinikken at det er på tide at hestefolk får like god service som det hestene får!

Hvorfor trenger ryttere kiropraktikkbehandling?

Som ryttere er vi avhengige av å være sterke og symmetriske for at hjelperne våre skal ha best mulig innvirkning på hesten. Å ri stiller store krav til balanse, kontroll og kroppsbeherskelse.

Tegn på at du som rytter kan få hjelp med behandling:

• Har vondt når du rir

• Har en "dårlig hånd" når du rir, f.eks ventresvinger er vanskeligere enn å svinge til høyre.

• Mister balansen i overganger

• Sliter med å finne rytmen i gangartene

• "Humper" i nedsittende trav

• Om du sliter med å være sterk i hånden eller hendene

• Om en øvelse er lett den ene veien, men vanskelig den andre veien, f.eks. traverer.

Generelle plager en kiropraktor kan hjelpe med:

• Nakkesmerter

• Ryggsmerter

• Bekkensmerter

• Skulderplager

• Hofteplager

• Hodepine

• Svimmelhet

• Andre plager

Husk at en kiropraktor er spesialist på nerve, muskel- og skjelettsystemet; det inkluderer alle ledd, muskler, sener, leddbånd og hvordan det fungerer sammen!

Ring

+47 98836295